Zájem o tématiku regionálních výrobků ze strany občanů je viditelný, povědomí o regionálních produktech, značce a souvisejících akcích se zvyšuje.
Sedm obyvatel Vysočiny z deseti se snaží kupovat potraviny a zemědělské produkty (mléko, sýry, maso, ryby, pečivo, ovoce, zelenina, víno, med apod.) regionálního původu.
Čtyři obyvatelé kraje z deseti se snaží kupovat řemeslné výrobky (ze dřeva, skla, papíru, keramiky) a nebo přírodní produkty s regionálním původem (čaje, léčivé byliny, minerální vody, kosmetika).
Znalost značky
Jestliže před rokem slyšel nebo věděl, že kraj Vysočina má pro regionální výrobky a produkty svoji značku, každý třetí obyvatel, letos na podzim to byl již každý druhý (46%).
Naprostá většina obyvatel Vysočiny souhlasí s tím, že zákazník, který si koupí značkový regionální produkt, podpoří konkrétního výrobce a ekonomiku regionu (90%) a pomáhá zviditelňovat celý region Vysočina, posiluje jeho image (80%).
Účast na akcích
Průzkum dále dokumentuje, že se propagační, prodejní a výstavní akce s nabídkou regionálních produktů zapisují do povědomí občanů. Každý třetí se již zúčastnil nějaké akce (výstavy, trhu, jarmarku apod.), kde byly regionální produkty představovány (36%). Z těch, kteří se doposud žádné takové akce nezúčastnili (64%), tvoří téměř dvojnásobek ti, kteří o akci věděli (40%), než ti, kteří deklarují naprostý nezájem (24%).
Co lze konstatovat…
Respondentům byla prostřednictvím průzkumu dána také možnost sdělit, co by je v souvislosti s regionální značkou a jí označenými výrobky zajímalo, co by potřebovali ozřejmit, více vysvětlit nebo doplnit. Značné množství a pestrost vznesených dotazů deklaruje nutnost adresných a jasných informací směrem k spotřebiteli – především o kvalitě produktů, od toho se odvíjející ceny a také sdělení, kde lze poptávku veřejnosti uspokojit a výrobky zakoupit.
Zdroj dat: reprezentativní průzkum Dema, a.s., říjen 2010
Lidé na Vysočině se stále více zajímají o regionální produkty
- Podrobnosti