REKLAMA

OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

Na čtrnácti vybraných úsecích na silnicích II. a III. tříd v Kraji Vysočina se v letošním roce chystají úpravy mající za cíl zvýšit jejich bezpečnost a podpořit plynulost dopravy.

„Pokud se podaří získat dotaci Státního fondu dopravní infrastruktury, dojde během následujících měsíců v deseti případech k osazení bezpečnostních svodidel, ve třech případech jsou vytipovány úseky ke zlepšení protismykových vlastností položením hrubozrnného mikrokoberce a ve stoupání u Kostelce na silnici II/406 chystáme změnu vodorovného dopravního značení s výměnou povrchu za povrch s lepšími protismykovými vlastnostmi,“ vysvětlil hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek. Ve všech případech se jedná o lokality, kde se stávají dopravní nehody.

REKLAMA

Předpokládané hodnota všech opatření činí podle odhadů Tomáše Mátla z Krajské správy a údržby silnic Vysočiny zhruba 25 milionů korun s tím, že snahou je získat maximální možnou výši dotace v objemu 15 milionů korun. Všechna navržená opatření jsou projednána a odsouhlasena dopravní policií.

S osazením nových svodidel se letos počítá např. na silnici II/150 v serpentinách u Chlístova na Havlíčkobrodsku nebo v lesních úsecích silnice II/523 u Větrného Jeníkova na Jihlavsku. Hrubozrnný mikrokoberec bude proveden mimo obec v délce šesti kilometrů na trase Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou na silnici II/152 nebo na úseku silnice II/360 mezi Oslavicí a Oslavičkou u Velkého Meziříčí. Ke změně uspořádání jízdních pruhů dojde v prudkém stoupání silnice II/406 u Kostelce u Jihlavy. Důvodem je řada dopravních nehod zaviněná zejména snahou řidičů o rychlé předjetí v prudké zatáčce v dolní části stoupání. V této zatáčce po provedení nového značení již nebude možné předjíždět a zároveň se změní způsob zařazování vozidel v horní části stoupání, kde se dva jízdní pruhy spojují do jednoho.

REKLAMA