Pravidelní cestující na trase mezi Třebíčí a Prahou si od 10. prosince zásadně polepší. Globální poskytovatel mobility FlixBus spolu s novým dopravním partnerem ICOM transport nabídne denní spojení na této trase se zvýšeným standardem služeb na palubě autobusu. TRADO-BUS, spadající pod koncern ICOM transport, pořizuje zbrusu nový autobus značky Mercedes Tourismo v tradičním polepu FlixBusu i s kompletní výbavou, na jakou jsou zákazníci zelených autobusů na dálkových a mezinárodních trasách zvyklí – neomezeným připojením k Wi-Fi kvality LTE, elektrickými zásuvkami, palubním portálem zábavy i větším prostorem mezi sedadly.
Se změnou jízdních řádů mohou zákazníci na webových stránkách FlixBusu zakoupit jízdenky mezi šesti novými městy na Vysočině. Globální dopravce začal spolupracovat s regionálním partnerem TRADO-BUS, který spadá pod společnost ICOM transport. Na trase mezi Třebíčí a Prahou tak bude možné denně oběma směry cestovat v zeleném autobuse a vyšším standardu služeb, než na jaký byli cestující na této trase doposud zvyklí.
„Máme velkou radost, že díky spolupráci s novým dopravním partnerem můžeme rozšiřovat jak síť zastávek zelených autobusů, tak i úroveň služeb na této regionální trase. Cestující budou moci využívat neomezené připojení k Wi-Fi kvality LTE, elektrické zásuvky, zábavní portál i větší prostor mezi sedadly, což považujeme za standard pohodlného a kvalitního cestování, který ocení zejména ti, kteří cestují do práce každý den,“ uvádí mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.
Zelený autobus vyjede z autobusového nádraží v Třebíči každý všední den v 5.34 a jede přes zastávky v Okříškách, Zašovicích, Brtnici, Jihlavě, odkud pojede v 6.34 ráno. Pokračuje přes Humpolec a Loket u Čechtic, do Prahy na nádraží Florenc přijede před začátkem pracovní doby v 8.43. Z Prahy bude vyrážet v 15.10, v Jihlavě bude v 17.10 a na konečnou do Třebíče dorazí v 17.53 hodin. Jízdenky pro celou délku trasy stojí 160 Kč, mezi Prahou a Jihlavou pak 120 Kč.
„Trasa mezi Třebíčí a Prahou patří na Vysočině k jedné z našich klíčových. Ve spolupráci s FlixBusem chceme oslovit více pracujících, kteří díky vyšší úrovni služeb upřednostní cestování autobusem před osobním vozem. Nabídneme zákazníkům cestu v novém autobusu značky Mercedes Tourismo s tou nejvyšší bezpečnostní výbavou,“ doplňuje mluvčí společnosti ICOM transport Marcela Průchová. Nejmodernější autobusy jsou vybaveny elektronickými asistenčními systémy, systémem ESP, asistentem nouzového brzdění, asistentem udržování jízdního pruhu či optickým senzorem.
Podpora regionálních partnerů a jejich zapojení do mezinárodní sítě
Inovativní model přístupu k dopravě od FlixBusu stojí na úzké spolupráci s regionálními dopravci, často rodinnými podniky s dlouholetou tradicí. Tým FlixBusu se stará o plánování sítě, zákaznický servis, kvalitu služeb, marketing, prodej jízdenek, IT technologie, cenovou politiku a také rozvoj podnikání. Aktuálně zaměstnává přes 1200 specialistů v odvětvích jako IT development, řízení dopravy nebo marketingu. Regionální dopravní partneři pak zajišťují každodenní provoz linek a starají se o flotilu zelených autobusů, to vše s důrazem na maximální komfort a bezpečnostní normy. V síti FlixBusu dnes jezdí přes 300 dopravních partnerů, kteří zaměstnávají více než 7000 profesionálních řidičů.
Byznysový model spolupráce je přitom výhodný pro obě strany. FlixBus díky dobře nastavené prodejní a marketingové platformě neustále optimalizuje vytížení spojů dopravních partnerů. Výnosy z provozu potom dělí, větší část připadá dopravci. Pro dopravní partnery ale nemusí být spolupráce s FlixBusem jediným zdrojem příjmů. Díky ní však mohou rozšířit své aktivity a nabídnout více pracovních míst.
Koncern ICOM transport a.s. se během 20 let stal jedním z největších dopravních firem v České republice. Hlavní strategií firmy je zajištění kvalitní dopravní obslužnosti jednotlivých krajů, především pak s využitím nejmodernějšího vozového parku značky Mercedes-Benz a Setra. Celkem provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 zaměstnanců.
FlixBus letos v Česku rozšířil nabídku autobusových spojení o 29 nových zastávek
Síť autobusů FlixBus nabízí v Evropě přes 300 000 denních spojení do 2 000 destinací, a to jak do významných velkoměst, tak periferií a regionů. Zhruba 40 % zastávek zelených autobusů se nachází ve městech s méně než 20 tisíci obyvateli.
V České republice FlixBus v letošním roce významně expandoval, do zelené sítě doposud přidal 29 nových zastávek v českých a moravských městech. Před prosincovým rozšířením nabídky autobusových spojů na Vysočině zavedl přímé spojení mezi Prahou a Hradcem Králové, Harrachovem nebo Tanvaldem v rámci mezinárodní linky do Polska. Ryze vnitrostátní síť pak naposledy rozšířil v záři tohoto roku o přímé spojení mezi Prahou a Zlínem a Prahou a Mosteckem.